Beteende...

Marie

Huga.. har bara haft sambons son ett par månader nu. Men när han började spotta på folk (i know, äckligt värre) så blev jag galen. Jag skriker aldrig och höjer inte rösten. Istället satte jag mig ner precis mitt emot hans ansikte och viskade att om han spottar en gång till, så klipper vi hans favorit sugrör (1kr på dollarstore haha). Sagt och gjort. 24h senare spottade han igen.. Då klippte vi första sugröret. 2 dagar senare spottade han någon i ansiktet, då klippte vi alla. Efter det slutade han..



Så precis som med oss vuxna, får man nog behandla dem små med respekt och medel de förstår. De har kort minne, värre än en guldfisk, så man måste påminna dem hela tiden också om varför de inte får slåss, skrika eller spottas.. barnuppfostran. Är det inte fantastiskt? ;)

2012-03-12 | 11:32:15 ♥ http://hemmahosmarie.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback